AKTUÁLIS
Döbbenet: csaknem a felére csökkent a balesetek száma Kisvárdán
Kisvárdai rendezvényeken olykor viccesen jegyzik meg az ide érkező előadók, hogy Kisvárda a körforgalmak városa - alig ismernek rá a Rétköz központjára, olyan fejlesztések mentek végbe az elmúlt években. Ezeket lehet bírálni vagy szeretni. De tény, hogy a több milliárd forintos úthálózat-fejlesztés jelentős változást eredményezett a baleseti statisztikában.

Kisvárdát az elmúlt öt évben robbanásszerű fejlődés jellemezte, ami egyrészről az itt élők életkörülményeit javítja. De nem szabad megfeledkezni a várost a közvetlen vonzáskörzetébe tartozó településekkel összekötő szoros kulturális, gazdasági, kommunális és szolgáltatási kapcsolatokról sem.

A projektek tervezésénél elsődleges szempont volt a város infrastrukturális fejlesztése, ami Kisvárdán 17 ezer ember mindennapjait könnyíti meg. Összességében azonban elmondható, hogy a nagyszabású úthálózat-fejlesztés, a forgalmas csomópontok körforgalomra átépítése, a várost elkerülő utak kialakítása több tízezer ember életét tette biztonságosabbá.

Kisvárdán az elmúlt öt évben nyolc, jellemzően veszélyes, nagy forgalmú kereszteződésnél alakítottak ki körforgalmi csomópontot. Technikailag ez olyan forgalomszervezési megoldás, melynek előnye, hogy lassítás nélkül nehezen lehet áthaladni rajta, illetve csak egy irányba kell figyelni a behajtásnál.

Egy ilyen kisvárdai csomópont átadásánál nyilatkozta stábunknak Bogdán Béla, a NIF Zrt. projektvezetője, hogy az a céljuk, hogy a magyarországi utak, autópályák, kerékpárutak, intermodális csomópontok építésével a mindennapok közlekedése biztonságosabb és gyorsabb legyen.

Leleszi Tibor, Kisvárda polgármestere egy átadó ünnepségen arról beszélt, hogy az öt évvel ezelőtti tervek nemcsak hogy megvalósultak, de újabb tervek is készülnek az infrastrukturális fejlődés, az innováció jegyében. Kisvárda úthálózatának fejlesztése nemcsak kényelmesebb és biztonságosabb közlekedést valósít meg, hanem egyben lakhatóbbá is teszi városunkat.

Az utakról a családja mindenkit hazavár

Megnéztük, hogy a gyakorlatban mit is jelent ez a több milliárd forintos fejlesztés. A számok meglehetősen szignifikáns eredményt mutatnak. Míg 2014-ben 3 halálos baleset volt, addig 2018-ban ketten nem tértek haza az útjukról.

Az összes baleset száma 2014-ben a Kisvárdai Rendőrkapitányság illetékességi területén 100 volt, míg 2018-ban 66. Ezekből 2014-ben 35 volt a súlyos, 2018-ban 20. Ugyanez a csökkenő tendencia figyelhető meg a könnyű sérüléseknél is, hiszen míg 2014-ben 62 ilyen baleset volt, addig 2018-ban 44.

Az is kiolvasható a statisztikai adatokból, hogy évről évre, ahogy átadásra került egy-egy körforgalmi csomópont, úgy csökkent a balesetek száma.

Az érintett időszakban a leggyakoribb, balesetet kiváltó ok a gyorshajtás és az elsőbbségi jog meg nem adása volt.

- FrissMédia -