SPORT
#rali
#nyíregyháza
#verseny
#futam
Nyíregyháza-rali - Hadik ködben is gyors
A pénteki napon a párosok izgatottan készülődtek az esti, belvárosi gyorsasági szakaszra, amely a vártnál több nehézséget tartogatott a köd miatt, ugyanis a látási viszonyok korlátozottak voltak. Estére az aszfalt már csúszott is egy kicsit, ez azonban nem akadályozta meg az élversenyzőket abban, hogy rálépjenek a gázra, hiszen ez a szakasz már beleszámított a versenybe, s bár sokat nyerni nem lehetett rajta, veszíteni viszont annál többet.

A négy kilométeres gyorsaságin az összetett pontverseny harmadik helyén álló Hadik András, Deák Attila kettős volt a leggyorsabb: s ezzel lélektani előnybe kerültek.

Érdekes gyorsasági szakasz volt, nagyon nagy ködben autóztunk, ennek ellenére megpróbáltam a lehető leggyorsabban menni – mondta Hadik majd hozzátette, "Elég nagyra kellett nyitni a szememet, hogy mindent lássak, próbáltam biztonságosan és gyorsan menni, s azt hiszem, ez sikerült is. Ilyenkor, amikor köd van, meg csúszik az út, nagyon könnyű elrontani valamit, szerencsére mi nem hibáztunk.

A bajnokaspiránsok közül Vincze Ferenc harmadikként végzett a szakaszon, annak ellenére, hogy belülről párásodott a szélvédője, emiatt szinte vakon kellett teljesítenie a kacskaringós szuperspeciálist. A bajnokság második helyén álló Turán Frigyes nála is rosszabbul járt, a ködben megpördült, s emiatt 17.4 másodperces hátrányba került Hadikhoz képest.

Mindenképp ki kell még emelni ifj. Érdi Tibor teljesítményét, a pilóta az ERC2-es kategória kétszeres Európa-bajnokaként kilenc év után tért vissza a magyar bajnokságba egy futam erejéig, és rögtön megvillantotta oroszlánkarmait: második lett. „A rajt előtt elfelejtettem felkapcsolni a lámpasort, úgyhogy menet közben keresgéltem a kapcsolót. Ezt leszámítva minden rendben volt, tudtam, hogy úgysem ezen a szakaszon dől el a verseny. Próbáljuk majd folyamatosan fokozni a tempót”- nyilatkozta.

A Nyíregyháza-rali Mento-kupa, OB 8. futama szombaton 8 gyorsasági szakasszal folytatódik. Abszolút sorrend a szuperspeciális után: 1. Hadik András, Deák Attila (Performance Racing, Ford Fiesta R5) 2:58.0, 2. ifj. Érdi, Kovács Sz. (Érdi Rally Team, Škoda Fabia R5) 2.0 másodperc hátrány, 3. Vincze, Bacigál (Armet Protect, Škoda Fabia R5) 3.2 mp h.