SPORT
#atlétikai vb
​Az atlétikai vb-vel a sportturizmusban is nagyhatalommá vált Magyarország
Sebastian Coe szerint az olimpiára is készen állunk.

A hétvégén véget ért a budapesti atlétikai vb. Rekordszámú, 2100 sportoló vett részt a versenyen 195 országból. 120 országból több mint 400 ezer szurkoló látta a helyszínen élőben a világbajnokságot. Az első hét napban napi közel egymillió látogató nézte meg a vb-nek a weboldalát és tizennégyezer cikk született a világbajnokságról, melyeknek 28 és fél milliárdos elérése volt világszerte.

“Soha sem volt még hangulatosabb világbajnokság, mint a budapesti” – így értékelte a tornát a Nemzetközi Atlétikai Szövetség elnöke. Sebastian Coe olimpiai pályázatra bátorította Magyarországot, mivel képesnek tartja hazánkat az ötkarikás játékok megrendezésére. Mint mondta, Budapest világbajnok város.

Az eseménynek kétségkívül hatalmas hatása volt a turizmusra is. A közvetítések hatására, a két maratoni futás után sokakban felmerülhetett, hogy ellátogatnak Budapestre, látva a lenyűgöző történelmi örökségünket.

“A közvetlen hatások alapján is mérföldkőnek tekinthető a magyar idegenforgalom életében egy ilyen nagyszabású rendezvény sikeres megrendezése. Látjuk azt, hogy amellett, hogy nagyon sok vendégéjszakát generált, igazolta azt, hogy Budapest és Magyarország meg tudja ezt szervezni, képes arra, hogy a szolgáltatókkal együtt különböző cégekkel, válallkozókkal, szervezetekkel, szállodákkal együtt egy olyan logisztikai egységet alkosson, hogy mindez biztonságban megtörténjen és valóban egy olyan eseményt nyújtson a világnak és Magyarországnak, amin nehéz fogást találni. Nem túlzás azt mondani, hogy turisztikai szempontból egyfajta sportnagyhatalommá vált Magyarország” – mondta Dr. Kiss Róbert Richard Prima Primissima díjas turisztikai szakújságíró a Kossuth Rádió adásában.

A szakértő kitért arra is, hogy ez komoly hasznot hozott a gazdaságnak is, hiszen az átlagos sportturista tovább marad és többet költ, mint egy hagyományos turista. Az országimázs is szépen profitált az atlétikai vb-ből: az utolsó elemzés 60 milliárd forintra teszi azt a hatást, ami az országimázsban jelentkezik. A következő évben már kimutatható lesz vendégéjszaka számban is az atlétikai vb hatása a turisztikai szakértő szerint. A közösségi média hatása is kimutatható, hiszen a sportolók és az ide érkező szurkolók is hatalmas promóciót jelentenek Budapestnek és Magyarországnak, azáltal, hogy milliós követőtáborukkal megosztották az élményeiket.