A Ferrari klasszisa a délelőtti szakasz második felében állt az élre, és javította meg Valtteri Bottas eddigi legjobb tesztidejét az ultralágy abroncsokon. A helyszíni tudósítók szerint az eredmény még jobb is lehetett volna, ha Vettel nem vesz vissza az utolsó szektorban. Persze a szünetben őt is megkérdezték, direkt lassított-e, válasza azonban meglehetősen „ködös” volt.
Bárhogy is történt, végül ez az eredmény lett a mai nap legjobbja, délután ugyanis a mezőny szinte minden tagja a hosszabb etapokra és a versenyszimulációkra figyelt. Vettel is teljesített egyet, köreinek száma pedig végül elérte a 156-ot, tehát ebben a tekintetben is az élre állt.
Hogy a délután mennyire nem a leggyorsabb körökről szólt, azt jól mutatja a tény, miszerint Lewis Hamilton maradt az eredménylista második helyén, noha ő már a nap felénél átadta autóját Bottasnak. A britet a délután szintén versenytávot futó Esteban Ocon követte, és Danyiil Kvjat, aki bár tisztességes mennyiségű kilométert futott, mégsem zárt problémamentes napot. Autója a második óra vége felé megállt, a helyszíni beszámolók szerint a váltó meghibásodása miatt.
A délelőtt is tesztelők közül egyedül Kevin Magnussen javított a második tesztfázisban, amikor autójára felkerültek az ultralágy abroncsok és átvette az ötödik helyet Daniel Ricciardótól.
A hetedik pozíció Stoffel Vandoorne-é lett, kinek McLarenje ezúttal sem működött tökéletesen: délelőtt elektromos problémák hátráltatták, melyek miatt az ebédszünet után két óráig a garázsban ragadt, majd miután sikerült orvosolni a gondokat, mindössze 16 kört teljesített. Korábban 36 állt a neve mellett, vagyis csapata az utolsó előtti tesztnapon sem érte el az 50 kört, miközben a legtöbb rivális már a 100-as határt is átlépte, vagy megközelítette (legtöbbet a Williams körözött ma).
A csak délután autóba ülő Bottas például a nap fele alatt teljesített 95 kört Mercedesével. Legjobb eredménye neki „csak” a nyolcadik helyre volt elég, körét azonban a lágy gumin teljesítette, ami papíron „két fokozattal lassabb” a leggyorsabb kört jegyző Vettelénél, így nézve pedig lemaradása nem tűnik annyira komolynak.
A legjobb 10-be még Pascal Wehrlein került, aki a lassú kezdés után végül eljutott 44 megtett körig idei harmadik „félnapján”. Őt a McLarenhez hasonlóan problémás napot záró Renault brit versenyzője, Jolyon Palmer, valamint a csapattárs, Marcus Ericsson követi. A lista végére pedig a Williams pilótái kerültek: köreiket és időeredményeiket látva az mindenki számára egyértelmű, hogy ők ma nem a legjobb időeredményekre hajtottak. Viszont ismét értékes teszkilométereket gyűjtöttek csapatuknak.
A 7. tesztnap végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | Gumi | |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:19,024 | 156 | ultralágy | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:19,352 | +0,328 | 52 | ultralágy |
3. | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:20,161 | +1,137 | 137 | ultralágy |
4. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso-Renault | 1:20,416 | +1,392 | 94 | szuperlágy |
5. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:20,504 | +1,480 | 119 | ultralágy |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:20,824 | +1,800 | 128 | lágy |
7. | Stoffel Vandoorne | McLaren-Honda | 1:21,348 | +2,324 | 48 | ultralágy |
8. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:21,819 | +2,795 | 95 | lágy |
9 | Pascal Wehrlein | Sauber-Ferrari | 1:22,347 | +3,323 | 44 | szuperlágy |
10. | Jolyon Palmer | Renault | 1:22,418 | +3,394 | 53 | lágy |
11. | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:23,330 | +4,306 | 88 | lágy |
12. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:24,443 | +5,419 | 80 | közepes |
13. | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:24,863 | +5,839 | 85 | lágy |
Forrás: m4sport.hu
-Friss Média-