SPORT
#Ferrari
#Sebastian Vettel
#rekordidő
Ez Vettel napja volt! Övé a legtöbb kör és a rekordidő is
Miután a nap második fele a hosszabb etapokról szólt, senki sem szárnyalta túl Sebastian Vettel délelőtti legjobbját, ami a 2017-es előszezon eddigi legjobb időeredményének számít. Csapatszinten a Williams, egyénileg Vettel futotta a legtöbb kört; újabb gondok a McLarennél…

A Ferrari klasszisa a délelőtti szakasz második felében állt az élre, és javította meg Valtteri Bottas eddigi legjobb tesztidejét az ultralágy abroncsokon. A helyszíni tudósítók szerint az eredmény még jobb is lehetett volna, ha Vettel nem vesz vissza az utolsó szektorban. Persze a szünetben őt is megkérdezték, direkt lassított-e, válasza azonban meglehetősen „ködös” volt.

Bárhogy is történt, végül ez az eredmény lett a mai nap legjobbja, délután ugyanis a mezőny szinte minden tagja a hosszabb etapokra és a versenyszimulációkra figyelt. Vettel is teljesített egyet, köreinek száma pedig végül elérte a 156-ot, tehát ebben a tekintetben is az élre állt.

Hogy a délután mennyire nem a leggyorsabb körökről szólt, azt jól mutatja a tény, miszerint Lewis Hamilton maradt az eredménylista második helyén, noha ő már a nap felénél átadta autóját Bottasnak. A britet a délután szintén versenytávot futó Esteban Ocon követte, és Danyiil Kvjat, aki bár tisztességes mennyiségű kilométert futott, mégsem zárt problémamentes napot. Autója a második óra vége felé megállt, a helyszíni beszámolók szerint a váltó meghibásodása miatt.

A délelőtt is tesztelők közül egyedül Kevin Magnussen javított a második tesztfázisban, amikor autójára felkerültek az ultralágy abroncsok és átvette az ötödik helyet Daniel Ricciardótól.

A hetedik pozíció Stoffel Vandoorne-é lett, kinek McLarenje ezúttal sem működött tökéletesen: délelőtt elektromos problémák hátráltatták, melyek miatt az ebédszünet után két óráig a garázsban ragadt, majd miután sikerült orvosolni a gondokat, mindössze 16 kört teljesített. Korábban 36 állt a neve mellett, vagyis csapata az utolsó előtti tesztnapon sem érte el az 50 kört, miközben a legtöbb rivális már a 100-as határt is átlépte, vagy megközelítette (legtöbbet a Williams körözött ma).

A csak délután autóba ülő Bottas például a nap fele alatt teljesített 95 kört Mercedesével. Legjobb eredménye neki „csak” a nyolcadik helyre volt elég, körét azonban a lágy gumin teljesítette, ami papíron „két fokozattal lassabb” a leggyorsabb kört jegyző Vettelénél, így nézve pedig lemaradása nem tűnik annyira komolynak.


A legjobb 10-be még Pascal Wehrlein került, aki a lassú kezdés után végül eljutott 44 megtett körig idei harmadik „félnapján”. Őt a McLarenhez hasonlóan problémás napot záró Renault brit versenyzője, Jolyon Palmer, valamint a csapattárs, Marcus Ericsson követi. A lista végére pedig a Williams pilótái kerültek: köreiket és időeredményeiket látva az mindenki számára egyértelmű, hogy ők ma nem a legjobb időeredményekre hajtottak. Viszont ismét értékes teszkilométereket gyűjtöttek csapatuknak.



A 7. tesztnap végeredménye:



Versenyző

Csapat

Idő

Különbség

Kör

Gumi

1.Sebastian Vettel

Ferrari

1:19,024

156

ultralágy

2.Lewis Hamilton

Mercedes

1:19,352

+0,328

52

ultralágy

3.Esteban Ocon

Force India-Mercedes

1:20,161

+1,137

137

ultralágy

4.Danyiil Kvjat

Toro Rosso-Renault

1:20,416

+1,392

94

szuperlágy

5.Kevin Magnussen

Haas-Ferrari

1:20,504

+1,480

119

ultralágy

6.Daniel Ricciardo

Red Bull-TAG Heuer

1:20,824

+1,800

128

lágy

7.Stoffel Vandoorne

McLaren-Honda

1:21,348

+2,324

48

ultralágy

8.Valtteri Bottas

Mercedes

1:21,819

+2,795

95

lágy

9Pascal Wehrlein

Sauber-Ferrari

1:22,347

+3,323

44

szuperlágy

10.Jolyon Palmer

Renault

1:22,418

+3,394

53

lágy

11.Marcus Ericsson

Sauber-Ferrari

1:23,330

+4,306

88

lágy

12.Felipe Massa

Williams-Mercedes

1:24,443

+5,419

80

közepes

13.Lance Stroll

Williams-Mercedes

1:24,863

+5,839

85

lágy




Forrás: m4sport.hu

-Friss Média-