PUZZLE
Szórakozás
#csokoládé
#Chocolate Awards
#Csoki-Oscar
Miénk a csoki-Oscar
Elnyerte a csokoládé-Oscarnak tartott díjat egy kis magyar cég a legjobb magvas tejcsokoládé-drazsé kategóriában. A budapesti gyártó mellett más hazai édesség-manufaktúrák is azon dolgoznak, hogy kikerüljenek a világpiacra, külföldön is nevet szerezzenek.


Nem belga, magyar!

Mogyorós tejcsokoládéval és őrölt etióp harrar-kávéval bevont piemonte-i mogyoró: ez a kézzel készült magyar édesség ma a világ legjobb magvas tejcsokoládés drazséja. Legalább is a csokoládék Oscarjának számító International Chocolate Awards zsűrije szerint.

A ChocoMe készítője, Mészáros Gábor olyan országok séfjeit és cukrászait utasította maga mögé, ahol évszázados tradíciója van a csokoládégyártásnak.

A budapesti műhelyben, ahol az édesség készül, egy nap alatt 1500 doboz drazsét és 4500 táblás édességet készítenek. A legtöbbet itthon adják el belőle, de folyamatosan kapnak megrendeléseket a világ 25 különböző országából – hangzott el az M1 híradójában.

A cég vezetője azt mondja, sokakat meglep, amikor kiderül, hogy az édesség gyártója magyar, de mint fogalmazott: az elmúlt években nyert több mint 30 szakmai elismerés versenyben tartja őket a nemzetközi piacon.

A magyar csokoládé nem olyan híres, mint a belga, ezért a hazai gyártóknak nehezebb érvényesülni a nemzetközi piacokon. Viszont ha nemzetközi díjakkal rendelkezik egy csokoládékészítő cég, akkor sokkal nagyobb eséllyel sikerül versenybe szállniuk.


Belga csoki, francia konyak és magyar meggy

Naponta mintegy hatezer darab konyakmeggy készül egy balatonlellei manufaktúrában, Kugler Henrik és Gerbeaud Emil 1886-os receptje szerint: a prémium minőségű belga csokoládé eredeti francia konyakot és magyar meggyet rejt.

A cég ügyvezetője, Tripon László azt mondja: kisvállalkozásként nehéz piacot szerezni külföldön, de – többek közt az előbb említett édességgel – bemutatkozhattak a Magyar Nemzeti Kereskedőház segítségével Franciaországban, a világ legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, ahol skandináv és brit kereskedők is felfigyeltek kézműves bonbonjukra.

„Nagyon sok invesztícióba kerülne nekünk az, hogy a nemzetközi piacra kikerüljünk. A kereskedőháznak kapcsolatrendszere és tekintélye van abban, hogy kivigyen minket” – mondta.

A lellei konyakmeggy egyike volt annak a több mint száz magyar kézművesterméknek, amit a Magyar Nemzeti Kereskedőház egy úgynevezett közösségi márkába tömörített.


Itt az Áldomás

Az Áldomás névre keresztelt brand egységes arculatot és kiterjedt kereskedői kapcsolatrendszert biztosít a magyar prémium kategóriájú termékeknek.

A magyar élelmiszerekkel nagyon sokszor nem tudunk versenyképesek lenni a távolabbi-közelebbi piacokon, fontos tehát, hogy olyan márkával menjünk ki, amit tudunk pozicionálni mint magas minőségű, GMO-mentes, a termőföldtől az asztalig nyomon követhető, korszerű technológiával készített terméket – mondta el az M1-nek Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

A kereskedőház vezetője hozzátette: a cél az, hogy minél több hazai termelő jusson szerephez a nemzetközi piacon.

Az első Áldomás-termékek néhány hét múlva a hazai prémium boltok polcain is ott lesznek.


Forrás: hirado.hu