NAGYVILÁG
#Torockó
#Double Rise Festival
Fesztivál ott, ahol kétszer kel fel a Nap
Torockó tündéri kis székely település Kolozsvártól nem messze, a Székelykő csúcsainak lábánál.

Double Rise – vagyis két napfelkelte – Fesztivál keretében még a helyi turizmust is próbálták erősíteni. Fergeteges koncertek, népi együttesek felvonulása és sok más egyéb izgalmas program várta a jelenlévőket.


Egy helybéli mondás szerint, aki életében legalább egyszer nem mássza meg a Székelykő csúcsát, az úgy hal meg, hogy soha nem tudta meg az élete értelmét. [a]Torockó településén ugyanis megfigyelhető egy igazi ritkaság számba menő természeti jelenség: az év egy bizonyos időszakában reggelente kétszer kel fel a nap. Az első napfelkeltét követően a nap elbújik a sziklás csúcsok mögé, és kicsivel később újra feltűnik, hogy ismét – ez alkalommal valóban – felkeljen, és beragyogja a sugaraival a völgyet. Ez a csodálatos természeti jelenség adta Torockó fesztiváljának a nevét is, ahol egyszerre volt jelen a gasztronómia, a fergeteges zenei felhozatal és a helyi vállalkozók összefogása, akik arra keresték a választ, hogyan tudnák fejleszteni szeretett településük idegenforgalmát.

A közönség a legnépszerűbb zenekarok koncertjeire bulizhatott az elképesztően gazdag természeti kincsekkel megáldott településen. A fesztiválon a többi között fellépett a 30Y, a Parno Graszt, a Margaret Island, a Platon Karataev, az Esti Kornél és a Kispál és a Lovasi is - számolt be róla a Világszám.

A torockói fogadók tulajdonosai, a vendéglők üzemeltetői közül nagyon sokan eljöttek arra a beszélgetésre, amin Molnár-Bánffy Kata kommunikációs és médiaszakember, Hajnal Virág közösségépítési menedzser és Kiss Róbert Richard Prima Primissima díjas turisztikai szakújságíró vettek részt a Tóbiás udvarban a Double Rise Festival, az RMKT - Kolozsvár és a Tóbiás Ház közös szervezésében. Az esemény különlegessége az volt, hogy interaktív módon bárki kérdezhetett, kérhetett javaslatot, ötletet, tanácsot, véleményt az ismert szakemberektől.


Úgy tűnik, a torockóiak igencsak éltek a lehetőséggel, mert csak úgy záporoztak a kérdések, a beszámolók és az érdekes turisztikai történetek. Legyen-e parkoló, milyen szállás kellene az autóbuszos turistáknak, kell-e újabb szálláshely, lehet-e program az, ami a helyieknek természetes? – a többi között ezekre a kérdésekre is keresték a választ.

Az egyik fogadós elmesélte, hogy az amerikai vendégei mindenképpen egy tehénnel szerettek volna szelfizni. Elmondása szerint ugyanis az is élmény volt számukra, hogy egy ilyen kép kikerülhet a közösségi média különböző felületeire. Nekik ugyanis nem kell feltétlenül nyári bobpálya, mert van abból otthon náluk tízszer akkora – hangzott el a tanácskozáson.

Hajnal Virág közösségépítési menedzser hangsúlyozta: az a cél ezekkel a beszélgetésekkel, hogy maga a közösség találja meg azokat a megoldásokat, amelyekkel a fiatalok is azonosulnak és helyben maradnak, gazdasági lehetőségekhez jutnak, és megőrzik a hagyományaikat, a kultúrájukat - miközben jól érzik magukat a vendégek, akikkel foglalkoznak. Molnár-Bánffy Kata kommunikációs és médiaszakember kiemelte a vízió fontosságát, amely segítségével a fiatalok a későbbiekben is településen boldogulva folytatják a szüleik vagy nagyszüleik által elindított szolgáltatást, Kiss Róbert Richárd turisztikai szakújságíró pedig nemzetközi példákon keresztül abban is megerősítette a torockóiakat, hogy minden adottságuk rendelkezésre áll ahhoz, hogy világ bármely, turisták által közkedvelt kistelepülései sorába léphessenek. Amennyiben pedig a helyi idegenforgalmi vállalkozók ezt igénylik, a továbbiakban is fordulhatnak hozzájuk segítségért, tanácsért, hogy sikereket tudjanak elérni.

A tanácskozás azzal zárult, hogy amennyiben a torockóiak igénylik, lesz folytatása a közös gondolkodásban, hiszen Torockónak minden adottsága megvan hozzá, hogy sikeresen megvalósítsák az elképzeléseiket.