Tudomány és Technika
A közösségi média legfrissebb trendjei
Manapság a vállalkozások döntő többsége jelen van az online térben, előszeretettel alkalmazzák a közösségi médiamegjelenést, ami kulcsfontosságú tényező a sikerhez. Azonban nem elég a jelenlét - a közösségi média világát uraló trendekkel lépést is kell tartaniuk, ha sikeres céget szeretnének működtetni. Íme, néhány előrejelzés, melyek várhatóan meghatározzák a 2023-as év trendjeit.

Jelenlét a TikTok-on

A TikTok a rövid videók platformja, az aktív felhasználóinak száma meghaladja az 1 milliárdot, így nem meglepő, hogy felkeltette a cégek érdeklődését is. A várható közösségimédia-trendek azt mutatják, hogy ezt a felületet több vállalat fogja használni vicces, figyelemfelkeltő videók közzétételére, és reakciók kiváltására a követőktől.

Rövid videók népszerűsége

A mai rohanó világban a médiafogyasztási szokások azt mutatják, hogy a videós tartalmakat gyakran részesítik előnyben a felhasználók. A 2023-as évben várhatóan az emberek több figyelmet fognak szentelni a rövid videóknak, ez pedig ösztönözheti a márkákat, hogy ilyen jellegű tartalmakat is gyártsanak.

Több hirdetés

A közösségi médiás hirdetések egyre nagyobb szerepet kapnak, hiszen mára óriási verseny alakult ki a felhasználók figyelméért. Feltehetően nem lesz ez másképp 2023-ban sem, tehát ha kiemelkedő eredményeket szeretnének elérni, akkor kénytelenek lesznek hirdetéseket alkalmazni, így még több kiemelt bejegyzés várható.

Eredeti tartalom

Fontos megmutatni, hogy a márka hiteles, eredeti. Mindenképpen ki kell emelni azokat a tulajdonságokat, amelyek megkülönböztetik a brandet a konkurenciától. Érdekes, izgalmas, valódi történetek megosztása is segít a sikerhez vezető úton.

A közösségépítés fontossága

A vállalkozások számára az egyik legnehezebb és legfontosabb feladat az ügyfelek megtartása. A hűséges vásárló a legnagyobb kincs egy márka számára, főleg mostanság, hiszen egyre több cég jön létre, így egyre nagyobb a konkurencia is. Pont emiatt a jelenség miatt várható az idén egyre nagyobb törekvés a közösségépítésre.

Figyelj többet!

A cégek a közösségi médián keresztül adatokat és betekintést nyerhetnek a vásárlói szükségletekbe, megérthetik a kampányok hatását, a márkák megítélését. Ha a vállalkozások alkalmazzák a social media listening eszközöket, és követik a közösségi médiában megosztott visszajelzéseket, egyre sikeresebbek lehetnek.

Mesterséges intelligencia, mint tartalomgyártó

A vállalkozásoknak különböző AI tartalomgeneráló szoftverek állnak a rendelkezésükre, amelyeket közösségimédia-posztok optimalizálására is használhatnak. Több előrejelzés szerint 2023 a mesterséges intelligencia éve lesz, azt viszont fontos kiemelni, hogy az AI nem helyettesítheti az emberek által írt, személyre szabott, hiteles tartalmakat.

Az online marketing leggyorsabban fejlődő és változó területe a social media. Mindig naprakésznek kell lenni témában, hiszen itt akár napról napra történhetnek radikális változások. Folyamatosan érkeznek és tűnnek el új hirdetési lehetőségek, népszerű témák. Nem könnyű követni a trendek alakulását, azonban kétségtelenül megéri.

Forrás: Rackhost.hu

- FrissMédia -