Az FIA ismét két előzési zónát jelölt ki a versenyzők számára. Az első érzékelési pontját 150 méterrel a 10-es kanyar után jelölték ki, a hátsó szárnyat pedig a 11-es kanyart követően, a hosszú egyenesben lehet majd felnyitni. A második zóna mérési pontja a 18-as kanyar után található, és az utolsó, azaz a 20-as forduló után 80 méterrel, a célegyenesben már aktiválható is az állítható hátsó szárny.
A versenybírák dolgát a McLaren, a Tyrrell, a Ligier és a Brabham korábbi pilótája, Mark Blundell segíti. A brit versenyző F1-es pályafutása során összesen 61 futamon vett részt 1991 és 1995 között. Ez alatt az idő alatt három dobogós helyezést szerzett. Sikereket az F1 kívül is sikerült elérnie: az IndyCarban háromszor nyert, 1992-ben pedig a Peugeot színeiben (csapattársaival közösen) elsőként ért célba a Le Mans-i 24 óráson. Később televíziós karrierbe kezdett: Nagy-Britanniában több csatornánál is felbukkant már F1-es szakértőként. Az FIA munkáját 2011 (egészen pontosan a Spanyol Nagydíj) óta segíti alkalmi versenyzőbíróként. Legutóbb Szingapúrban töltötte be ezt a posztot.
A hétvége hivatalos programja a csütörtökön, magyar idő szerint 18 órakor kezdődő sajtótájékoztatóval veszi kezdetét. A második hivatalos sajtótájékoztatót pénteken 23 órakor rendezik; ezen a csapatok képviselői jelennek majd meg.
Fontos adatok:
Pálya neve: Circuit of The Americas
Körszám: 56
Pálya hossza: 5513 méter
Használható gumikeverékek: szuperlágy (piros), lágy (sárga) és közepes (fehér)
DRS-zónák: 2
Körrekord: 1:39.347 (Sebastian Vettel, Red Bull – 2012)
2015-ös rajtelsőség: 1:56.824 (Nico Rosberg, Mercedes –vizes pályán)
Nico Rosberg, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel (Fotó: Batchelor / XPB Images)
Forrás: www.m4sport.hu