PUZZLE
Életmód
Egy konkrét átverés története - így járt kollégánk az arcmaszk-rendeléssel
Aki tart valamitől, könnyen beleugrik olyasmibe, amibe különben nem menne bele. A koronavírustól való félelem sokakat hajt meggondolatlan vásárlásra - például védőmaszk rendelésére az interneten. Ez történt kollégánkkal is, aki most fut a pénze után.

Kollégánk - jobb félni, mint megijedni - már a veszélyhelyzet kihirdetése előtt úgy döntött, hogy rendel magának arcmaszkot. Az első oldalra, amit az ügyben felajánlott az internet, rákattintott és megrendelte a „fekete, kórházi arcmaszk” néven futó terméket a Shipgratis.hu weboldalról. Örült, hogy egyáltalán van még belőle a raktáron és ráadásul akciós is. Két darab arcmaszk ára volt 2873 Ft, a szállítás pedig ingyenes. A hülyének is megéri, ugye.

A kiszállítási idő készlet esetén általában 5 nap - állt az oldalon. Arról nem esett szó, hogy mi van, ha a termék nincs raktáron. De kit érdekel ez, ha az oldal szerint van. A megrendelés végéhez érve a fizetési módoknál nem szerepelt az utánvét, így kollégánk a banki átutalást választotta - ez tűnt a legbiztonságosabbnak. Március 4-én át is utalta az összeget, ám hiába várta a visszaigazolást. Másnap délután felhívta a weboldalon található telefonszámot, de senki nem vette fel a telefont. Amikor e-mailben elküldte az összeg kifizetéséről a bizonylatot, akkor sem válaszoltak neki.

Ekkor találta meg a YouTube-on a videót, amit arról töltöttek fel, hogy a cég átveri az embereket a neten. A videó alatt pedig rengeteg kommentet arról, hány ember lett áldozata a webshopnak. Ezen felbőszülve addig telefonált, amíg fel nem vették. A magyar-szlovák cég telefonos asszisztense nehezen beszélt magyarul, de a lényeget megértette. Azt mondta, hogy beérkezett már hozzájuk az összeg és megígérte, hogy megkezdik a szállítást, majd letette a telefont. A megrendelés állapotánál ezután sem történt változás, az napokkal később is „fizetésre várva” módban volt. A saját telefonjáról hiába próbált újra reklamálni, ezért egy másik számról ismételt hívást - ezt csodamód felvették. Ekkor már feszültebb beszélgetés zajlott, egy másik operátor elnézést kért és azt mondta, hogy kolléganője biztosan elfelejtette átállítani a fizetésre vonatkozó adatokat.

Ezután küldtek egy emailt, amiben leírták, hogy a szállítás eltarthat akár 60 napig is. Tehát több lesz, mint 5 nap - hiába volt az áru raktáron. Addigra már remélhetőleg lecseng a járvány, nem is kell szájmaszk. Már ha ezek után egyáltalán megérkezik valaha is.

Kollégánk története korántsem egyedi. Hogy miként védheti ki a hasonló eseteket, arról ITT írtunk.

- FrissMédia -