SPORT
#Renault
#Nico Hülkenberg
#Forma1
#szimulátor
#elképesztő gyorsulás
Hülkenberg már szimulátorozott: Az új autók brutálisan gyorsak!
Már kipróbálta új autóját Nico Hülkenberg a szimulátorban. A német versenyző elképesztő gyorsulásról számolt be.

„Az új autók brutálisan gyorsak” – nyilatkozta a Renault új szerzeménye az Auto Motor und Sportnak. Bár a 2017-es versenygépek bemutatói még mindig messze vannak, a versenyzők már egyre jobban tudják, mi vár rájuk az idei évben. Miközben a csapatok már a gyártás folyamatánál tartanak, ők a szimulátorban szokhatják a korábbinál lényegesen gyorsabb masinákat.

A mérnökök úgy számolnak, hogy 20-30%-kal nagyobb leszorítóerő előállítására lesznek képesek az új modellek, s pályától függően 2-5 másodperccel jobb köridők érhetőek el velük. A legnagyobb előrelépést a tempós kanyarokból álló helyszínek, Barcelona, Silverstone, Spa és Szuzuka hozhatja, ahol az aerodinamikának kiemelt szerepe van.

A nagyobb kanyartempó, a rövidebb féktávok jelentős változást hoznak a versenyzők szempontjából. Alaposabb fizikai felkészülést, jó reakcióidőt igényelnek, egy másfajta ritmushoz való hozzászokást. Több korábbi kanyar egyenesedik például ki a gyakorlatban.„Barcelonában a hármas és kilences kanyar teljesen padlógázos. Korábban ez legfeljebb a Mercedesnek és a Red Bullnak ment” – állapította meg Hülkenberg.

„Ha nem nézed a köridőt, és úgy nézel végig egy kört, akkor is érzed, hogy az autó jóval gyorsabb lett” – tette hozzá Hülkenberg korábbi csapatának, a Force Indiának a technikai igazgatója, Andy Green. „Nemcsak a kanyarokban. A féktávok rövidebbek, mivel az autók az egyenesek végén lassabban érkeznek meg, és több leszorítóerővel rendelkeznek, a szélesebb gumikkal pedig jobban lassulnak.”



A Pirelli 2017-es szélesebb abroncsai (Fotó: xpbimages.com)A Pirelli 2017-es szélesebb abroncsai (Fotó: xpbimages.com)

Hülkenberg kiemelte, az előzés ugyanakkor nehezebbé válik. És nem csak az aerodinamika miatt. „A DRS-hatás egyértelműen komolyabb lesz, mint a 2016-os autókkal. Monacóban most egyáltalán nem is fogunk tudni előzni. A szélesebb autókkal egyszerűen csak az út közepére kell húzódni, és ennyi volt” – állapította meg.

Ami a fizikai felkészülést illeti, a Renault versenyzője délre ment edzeni – keményebben, mint az elmúlt években bármikor. „Egy meleg helyre akartam menni, ahol optimálisan tudok edzeni. Azt mondanám, most húsz-harminc százalékkal keményebben edzek. Ezúttal már karácsony előtt elkezdtem, az újév után pedig ismét azonnal munkába álltam. Az edzőm és én a négynapos programokkal alaposan odatettük magunkat. Két óra edzés délelőtt, két óra délután. Emellett speciális tréning a nyaknak. Egyvalamit ígérhetek: az autóban újra igazán nehéz lesz” – nyilatkozta.


Forrás: m4sport.hu

-Friss Media-