SPORT
#Renault
#Forma1
#Robert Kubica
Kubica: Szeretnék F1-es autót vezetni!
Három évvel ezelőtt még visszautasította a Mercedes tesztajánlatát, hiszen nem érezte magát késznek a királykategóriára, most azonban örömmel visszaülne egy Forma–1-es autó volánja mögé a Renault és a BMW-Sauber korábbi versenyzője, Robert Kubica.

A lengyel pilóta napra pontosan hat éve szenvedett súlyos ralibalesetet, ami derékba törte felfelé ívelő Forma–1-es pályafutását. Bár keze komolyan megsérült, és ennek máig viseli a nyomát, Kubica nem hagyott fel a versenyzéssel, igaz hosszú évekig a rali világában próbált szerencsét (kisebb-nagyobb sikerrel). Idén azonban visszatér a pályaversenyzéshez!

Nemrég bejelentette, a hosszútávú sportautó-világbajnokságban (WEC) versenyez majd a ByKolles-istállónál. Ezzel közelebb került „eredeti szakágához”, amitől teljesen azért sosem távolodott el, hiszen több F1-es csapat szimulátorában is gyakorolt, a Mercedes pedig tesztlehetőséget is ajánlott neki. Ezt azonban nem fogadta el. „Három éve felajánlották, hogy vezessem az F1-es autójukat, de akkoriban nem bíztam abban, hogy mindez jól fog menni” – nyilatkozta a Motorsportnak.

„Tudom, hogy ilyen lehetőségek gyakran csak egyszer adódnak, de mindig biztosra akartam menni az állapotomat illetően, és azzal kapcsolatban, hogy pontosan mire vagyok képes. Ha pedig nem voltam biztos a dolgomban, azt mondtam magamnak, inkább felejtsük el a lehetőséget. Bár sokan jártak hasonló cipőben, a fizikai állapotom egyedi. Mindenki másképp reagál” – magyarázta.



Robert Kubica a 2008-as Kanadai Nagydíj után (MTI/EPA/Jens Büttner) Robert Kubica a 2008-as Kanadai Nagydíj után (MTI/EPA/Jens Büttner)

Később megkérdezték, most elfogadna-e egy ilyen ajánlatot. „Igen. Ma már más mondanék! Szeretnék kipróbálni egy Forma–1-es autót. Elég rég vezettem már, és szeretnék bizonyítani magamnak. Úgy érzem, jól menne! Szeretném újra átélni egy F1-es autó vezetésének az izgalmát. Sokat szimulátoroztam, és úgy érzem a pályák 80%-án boldogulnék. Persze nem az összesen. Fontos megjegyezni azt is, hogy egy teszt mást, mint egy versenyhétvége” –válaszolta.

„Az utolsó három F1-es szezonomban figyelemre méltó szintet értem el. Olyat, amitől most el vagyok maradva. 2010-ben a Renault-val szerintem nem csináltam semmit sem rosszul. Ahhoz, hogy így teljesíts, hosszú évekig keményen kell dolgoznod. A raliban erről lekéstem, mert hiányzott az idő, ami alatt felkészülhettem volna arra, hogy kihozzam magamból a legjobbat” – ismerte el.

Úgy érzi, a WEC-ben remek lehetősége lesz arra, hogy új csapatánál visszanyerjen valamit régi formájából, hiszen egyelőre nincs rajta győzelmi kényszer. „Versenyző vagyok, és mindig is versenyző voltam, aki a múltban remek szakemberekkel dolgozott. Most egy új útra lépek, és muszáj lesz alkalmazkodnom a körülményekhez. Az utóbbi években több lehetőséget kaptam, de mindig akartam legalább egy tesztet, mielőtt elkötelezem magam egy széria mellett” – mondta.

„Tudnom kell, mire képes a testem, mert nem mondhatok úgy igent, hogy nem vagyok biztos abban, jól tudok dolgozni. Most felkészültnek érzem magam. A 2016-os bahreini WEC-teszt után ellenőriztem a kormányszögeket, és ezzel nem lehet komoly probléma. Most képes vagyok 90%-os teljesítményt nyújtani, a maradékot pedig át tudom hidalni” – zárta gondolatát.



2010, Robert Kubica Malajziában (Fotó: xpbimages.com)2010, Robert Kubica Malajziában (Fotó: xpbimages.com)


Forrás: m4sport.hu

-Friss Média-