KÖZÉRDEKŰ
Újraéled az ikonikus Tisza Camping Rakamazon
A rakamazi Tisza-part komplex turisztikai fejlesztése során a projektgazda, az Alkossunk Várost Alapítvány egy olyan több elemből álló infrastruktúrát alakít ki, amely egyszerre szolgálja a vízi túrázók, horgászok, kerékpárosok és családi-, illetve rendezvényturisták kiszolgálását.

Az alapítvány elnöke, Mikucza Tamás a projektről szólva elmondta, hogy a beruházás középpontjában egy 331 m² alapterületű, „ölelő ember” formavilágú látogatóközpont áll, amely nemcsak információs és közösségi funkciót tölt be, hanem bemutatja a Tisza–Bodrog élővilágát, továbbá csomagmegőrzési, pihenő tereket kínál.
Rámutatott, hogy a látogatóközpontból galériaszinten elérhető kilátóépítmény nyújt panorámát a folyóra, a központ belső terében pedig interaktív vetítések, filmek, oktató előadások és animációk teszik feledhetetlenné a természetközeli élményt.

Az elnök kiemelte, hogy ez egy komplexum, amit megálmodtunk. Négyévszakosra terveztük. Bemutatja a Tisza-ágat halakkal együtt, a tiszavirágzást megjelenítjük fényfestéssel. Júliusban készül el, ha minden igaz, augusztusban nyitjuk meg a komplexumot. Természetesen az ikonikus Tisza Camping nevét megtartottuk, és bízunk benne, hogy minden korosztály számára kellemes időtöltést nyújt ez a hely.

Rakamaz polgármestere, Bodnár László az egység fontosságáról beszélt: a Tiszának nem választania kell két települést, hanem összekötni Rakamazt Tokajjal. Nem egymás ellenében kell fejleszteni, hanem egymásra építve.

– Rakamaz ugyanúgy olyan település, mint Tokaj. Fontos a kikötőpont a vízi sportok, vendéglátás szempontjából. Rakamaz közigazgatási szempontból kicsikét kijjebb esik a várostól – fogalmazott a városvezető.

Portálunk kérdésére válaszolva, Jaczina Csaba elmondta, hogy a fenntarthatóság jegyében az épület energiaellátását napelemek biztosítják, a fűtést és hűtést hőszivattyús rendszer oldja meg, míg az esti–éjszakai közvilágítást alacsony fogyasztású LED-kandeláberek hozzák létre. A beruházás során kizárólag újrafelhasználható és környezetbe illeszkedő faanyagokat alkalmaznak a stégek és pihenőpadok kialakításához, a szelektív hulladékgyűjtést pedig mindenhol kötelezővé teszik. A közösségi tér teljes körű akadálymentesítést nyújt: a mozgáskorlátozottak számára szerelt mosdók, a Braille-írással ellátott információs táblák és a segélyhívó rendszer garantáltan gondtalan használatot tesznek lehetővé.

A település és a térség ismertségét digitális marketingeszközökkel is erősítik: weboldal, Facebook- és Instagram-oldal, online hirdetések (Google Ads, közösségi média), valamint image film és drónfelvételek mutatják be a Tisza-part újdonságait. Óriásplakátok, rádiós spotok, térképes kiadványok, PR-események, sajtótájékoztatók és szakmai workshopok garantálják, hogy a fejlesztés akár már az első szezonban a régió egyik vonzó célpontjává váljon.

A turisztikai mutatókban mérhető javulásra számítunk: a vízitúrázók és horgászok révén akár 3 000–4 000 fős látogatói forgalom generálódhat, a kerékpáros turisták száma elérheti az évi 2 000–2 500 főt, míg a rendezvényturizmus 20 000–30 000 fős közönségforgalmat hozhat.

A helyi gazdaság közvetlen haszonélvezői a turisztikai szolgáltatók: éttermek, apartmanok, kempingek, kerékpárkölcsönzők, valamint a rendezvény- és fesztiválszervezők. A projekt helyi KKV-k számára is új lehetőséget kínál, hiszen az aktív- és rendezvényturizmus fejlődése keretbeli beszerzéseket, alvállalkozói munkákat igényel.