PUZZLE
Rémálom az utazás alatt: kihez forduljunk, ha átvertek?
A koronavírus-járvány jelentősen átalakította az utazási szokásokat, így jelenleg főként a belföldi úticélok a népszerűek a magyarok körében. Van, aki viszont a szigorítások és a kötelező karantén ellenére is bevállalja​ akár a külföldi utat is, ami mindig rejthet egy-két meglepetést.

A váratlan események között szép számmal vannak a szálláshellyel kapcsolatos kellemetlenségek, melyek könnyen eredményezhetik, hogy a nyaralás egy részét a stressz fogja kitölteni. Az óvintézkedések nem mindig válnak be, de némi garanciát jelenthet, ha utazási irodán foglalunk, akik panasz esetében közbenjárnak az érdekünkben. Dr. Kiss Róbert Richard turisztikai szakújságíró szerint főként az egyéni szervezéseknél fordul elő, hogy átverik az utast, nem azt kapja, amit befoglalt, vagy nem létezik a meghirdetett ingatlan. A szakértő az M1 adásában példaként egy afrikai utazását említette, amikor a befoglalt szálláshely még el sem készült, miközben a hirdetésben az ellenkezőjét állították.

Ilyen esetekben első körben érdemes a helyszínen panaszt tenni és kérni a kompenzációt, ami sok esetben gyors megállapodáshoz, jó esetben új szálláshelyhez vezethet. Ha ez nem megy, a közvetítőn keresztül lehet intézkedni, vagy akár jogi útra terelni az ügyet. Jó, ha mindent gondosan dokumentálunk, fotókat és videófelvételeket készítünk, hiszen ezekkel tudjuk később bizonyítani az igazunkat. Belföldi szálláshelyeknél ritkább a panasz, mint a külföldi foglalásoknál, de azért jó, ha mindenhol résen vagyunk egy utazásnál - így pénzt és időt is spórolhatunk. Sokat segíthet az is, ha előre tájékozódunk és még foglalás előtt leellenőrizzük a szállást, figyelmesen elolvassuk az interneten fellelhető kommenteket a gyűjtőportálakon.