AKTUÁLIS
#meseszép
#korszerű
#vasútállomás
#Leleszi Tibor
#kisvárdai
Meseszép és korszerű lesz a kisvárdai vasútállomás
Folyamatosan dolgoznak a kisvárdai vasútállomás korszerűsítésén. A MÁV Zrt. saját forrásból finanszírozott, négymilliárd forint értékű beruházása 2017-ben kezdődött, a három ütemben zajló fejlesztési munkálatok ez év végére fejeződnek be teljesen.

A korszerűsítéssel a vasútállomás parkolókat, akadálymentesített gyalogos-kerékpáros aluljárót és új magas peront kap, de a szolgáltatási színvonal emeléseként teljesen megújul és modernizálódik az évente 320 ezer utast fogadó állomásépület és annak környezete is.

„A 100-as számú, Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony villamosított vasúti fővonalon fekvő kisvárdai vasútállomásnak korábban elsősorban árufuvarozási szempontból volt jelentősége, így évtizedeken keresztül elmaradtak a személyszállítás szempontjából fontos fejlesztések.” - kezdte tájékoztatóját Leleszi Tibor polgármester utalva arra, hogy a beruházással a kisvárdai és környékbeli utasoknak régi vágya valósul meg az emelt peronok és a biztonságos átjárók kiépítésével.

„Mivel a vasút kettévágja városunkat, ezért sokan – a baleset,-és életveszély óriási kockázatával – nem szabályosan, a felüljárón át (bár ezzel sokat kerülve), hanem a síneken keresztül közelítik meg az állomásépületet és a peronokat. A MÁV beruházásával csökkenthetőek, illetve megelőzhetőek ezek a vasúti balesetek, hiszen a biztonságos átjutás érdekében gyalogos-kerékpáros aluljárók épülnek.” - folytatta a kisvárdai polgármester kihangsúlyozva, hogy a város erejéhez méltóan járul hozzá, hogy Felső–Szabolcs központjában a XXI. század életkörülményeinek megfelelő állomás lássa el az ide érkező, illetve innen induló utazókat.

IMG 1756 1200 800IMG 1780 1200 800IMG 1794 1200 800

A fejlesztés első ütemében elkészült a 38 férőhelyes parkoló és a bekötőút, idén június 14-én sikeresen forgalomba helyezték a vasútállomás I. vágányát, június 25-én pedig a II. vágányát is. Ezzel egyidejűleg az utasok már használják az új, akadálymentes kialakítású utasperont is, a vonatok pedig korszerű, új kitérőkön, vágányokon közlekedtethetnek.

A munka még nem fejeződött be, a háromszáz méter hosszú peron az állomásépülettől peronaluljárón, a peron végén pedig gyalogos-kerékpáros aluljárón keresztül lesz megközelíthető. A harmadik fázisban kerül sor az 1873-ban elkészült régi épület teljes felújítására, hogy az méltó legyen Kisvárda város hagyományos eklektikus építészeti értékeihez.

IMG 1806 1200 800IMG 1798 1200 800IMG 1820 1200 800

„A földszinten korszerű, akadálymentesített utasforgalmi tereket alakítanak ki csarnokkal, pénztárral, kávézóval és mosdóval. A hatvanas évekbeli felvételi épületet lebontják, a helyén igényes parkot és figyelemfelkeltő, egyedi állomási-előtetőt hoznak létre. Mindezzel párhuzamosan a MÁV modernizálja a hangos és vizuális utas-tájékoztató rendszert, valamint új biztosítóberendezést is telepít.” - zárta beszámolóját Leleszi Tibor polgármester.

vasutlatvany01vasutlatvany02vasutlatvany03

vasutlatvany04vasutlatvany05

Hamarosan a gyalogosan, kerékpárral, autóval, illetve busszal vagy vonattal érkező utazókat könnyen átlátható, korszerű elrendezésű, akadálymentes és egyedi vasútállomás fogadja a folyamatosan fejlődő, 16 ezres lélekszámú járásközpontban, Kisvárdán.

- Friss Média -

Forrás: kisvarda.hu

fotók: SZABÓ SÁNDOR