Ezt a hagyományos értesítést modern digitális megoldással váltja ki a Magyar Posta, SMS-ben vagy e-mailben fogja értesíteni a címzettet. Az új rendszer egyelőre tesztüzemben működik február elejétől egy-egy fővárosi kerületben és néhány vidéki városban: köztük Móron, Szegeden és Kisvárdán is.
A megszokott papír alapú értesítő helyett azoknál a külföldi küldeményeknél érkezik majd elektronikusan az értesítés, ahol a megrendelő megadta a mobil telefonszámát vagy az e-mail címét, és ezt a csomagoláson feltünteti a küldő webáruház. Így nem este otthon a postaláda mindennapos rutin ellenőrzésekor tudjuk meg, hogy akár már aznap átvehettük volna a megrendelt terméket, hanem már reggel olvashatjuk az SMS-ben vagy az e-mailben, és akár ebédidőben elugorhatunk a megadott postára átvenni.
A Posta tájékoztatása szerint az SMS vagy e-mail felmutatásával vehető át a küldemény. Fontos azonban tudni, hogy amennyiben a csomagoláson nincs feltüntetve egyik vagy másik elérhetőség, akkor továbbra is papíron kapjuk a postaládába az értesítést.
A Magyar Posta a rendszer teszteléséről a lakosságot az érintett postákon, plakátokon tájékoztatta. A tesztidőszakot követően, a tapasztalatok birtokában a fejlesztés országos kiterjesztése is megtörténik.
Az új értesítési rendszer nem érinti a nemzetközi könyvelt (ajánlott) kategóriába tartozó küldeményeket, ezeket változatlanul háznál kézbesíti a Magyar Posta és sikertelen kézbesítés esetén papíralapú értesítést hagy hátra a kézbesítő a címzett levélszekrényében.
Forrás: Magyar Posta Zrt.