INTERJÚ
Egyre távolabb hódít a forradalmi kisvárdai találmány - interjú a nemzetközi sikerről
Tavaly nyáron mutatkozott be Budapesten két kisvárdai fiatal, az itt felnőtt Berencsi Máté és a ma is itt élő Simon András találmánya, a Lapidaris. A virtuális síremlék most két díjat is elhozott egy moszkvai expóról. Arról, hogy mi történt az elmúlt kicsivel több mint egy évben, Berencsi Mátéval beszélgettünk.

- Kezdjük azzal, hogyan is határoznád meg röviden a találmány lényegét.

- A Lapidais kő egy chippel ellátott hollóházi porcelán, amit a síremlékre helyezünk. Lehetőséget biztosít arra, hogy az elhunyt szeretteink emlékét megőrizzük, tároljuk. GPS-koordináták alapján bármikor megtalálhatók azok a síremlékek, ahol van ilyen kő.

- Nagy utat jártatok be rövid idő alatt. Mi minden történt tavaly augusztus óta?

- Első körben az Egyesült Királyságba került ki a termékünk, ott lett egy kizárólagos disztribútorunk, aki átfogja Skóciát, Wales-et, Észak-Írországot és Angliát. Részt vettünk egy brit kiállításon, ahol nagyon szép eredményeket értünk el, nagyon pozitív visszajelzések voltak. Először az a piac indult el. Azóta megvásárolták tőlünk Oroszországban is a kizárólagos forgalmazást, így a mostani kiállításon már a partnereink képviseltek minket a támogatásunkkal. Moszkvában két aranyérmet nyertünk, a legjobb innováció és a reklámfilm kategóriában. Az oroszok úgy adták ezt át, hogy minden cég példát vehet arról, milyen reklámfilmet hoztunk össze egy miskolci céggel közösen. Ők csinálják egyébként Majka klipjeit is.


- Nőtt a vállalkozás is menet közben?

- Persze. A gyártás főleg, mert több ezer követ gyártunk folyamatosan. Már tíz országban van szerződésünk, egyre több kiállításra jutunk el, egyre több országban nyitjuk meg a Lapidaris kereskedelmét. Úgy néz ki, hogy december végére mind a tíz ország működik már.

- Ezek európai országok?

- Igen, Szlovákiától kezdve Németországon és Svájcon keresztül a Vatikánig.

- Hány ilyen kő van már a világon?

- Több ezer darabot gyártottunk belőle, de azt nem tudjuk, hogy ebből mennyi került ki már a sírkövekre és mennyi van még az üzletekben.

- Volt fejlesztés a bemutatás óta?

- Folyamatosan fejlesztjük a rendszerünket: nincs olyan hónap, hogy ne jönnének újabb ötletek és ezeket ütemezzük folyamatosan. Legújabb fejlesztésünk a kegyeleti szolgáltatókat próbálja egy rendszerbe összekapcsolni, minden szinten. Teljesen ingyenes megjelenést biztosít minden ilyen szolgáltatónak, legyen az sírköves, virágárus, egyház, temetkezési vállalat, vagy bármilyen más vállalkozás, amely a temetkezéshez kapcsolható. Mégpedig azért, mert mióta elkezdtük a nemzetközi terjeszkedést, azt látjuk, hogy nagy az igény erre. Életszerű példa, hogy valaki mondjuk Amerikában él, de a nagyszülei Magyarországon vannak eltemetve. Ő nem tud rendszeresen hazajárni a síremlékhez, de szeretné, ha azt valaki gondozná, elvégezne egy sírkő-tisztítást, elhelyezne egy csokrot halottak napján. Az a cél, hogy egy amerikai cég is találja meg azt a szolgáltatót, akivel meg tudja ezt oldani, mondjuk egy kisvárdai temetőben. Összehozzuk a szolgáltatókat a végfelhasználókkal. Így azok is egyszerűen tudnak ügyet intézni, akik mondjuk pont fordított helyzetben vannak. Itt élnek, de máshol, mondjuk Oroszországban vannak eltemetve a hozzátartozóik. Egyszerűen tudnak így ügyet intézni.

- Mi volt a legtávolabbi megkeresés eddig?

- Az Egyesült Államoktól kezdve Kínán át minden irányból voltak már megkereséseink. Van, ahol jelenleg is folynak tárgyalások, de konkrét dolgokba még nem szeretnék belemenni.

- Ezek szerint a marketing nagyon jól működik, hisz még Kínában is tudnak rólatok.

- Az expók, melyeken részt vettünk, nemzetközi kiállítások, Oroszországban például több mint 20 ország képviseltette magát, egy elég szűk körből, ahol mindenki kapcsolható a kegyeleti szolgáltatásokhoz. Így elég gyorsan terjed a hírünk. De nyilván a marketingünk is jó, akárcsak a termékünk. Az utóbbit mások is visszaigazolják.

A kezdetekkor szó esett arról, hogy a magánszemélyek mellett emlékművek, történelmi helyek esetében is szerephez juthat a Lapidaris.

- Azon dolgozunk folyamatosan, hogy minél több helyen elérhető legyen a kő úgy Magyarországon, mint az egész világon. Az emlékműves vonalon is megindultunk, több emlékművön is rajta van már a Lapidaris. Például a DVSC kézilabda csapata keresett meg minket korábban azzal, hogy szeretne az elhunyt sportolóinak, edzőinek és nevesebb szurkolóinak egy emlékfalat állítani. Olyan emlékművet, ami megfelel a kor elvárásainak és a fiatalok is közelinek érzik magukhoz, ráadásul bármikor bővíthetik emlékekkel, sztorikkal, képekkel. De a református egyház is adott megrendeléseket első világháborús emlékműre és 56-os emlékműre is felkerült már Lapidarius kő.

Ha többet szeretne tudni magáról a találmányról, ITT olvashat róla részletesebben.


- FrissMédia -