Az akciónap célja nemcsak az út menti területek megtisztítása volt, hanem annak bemutatása is, hogy milyen napi szintű „szélmalomharcot” jelent az illegális szemetelőkkel szembeni küzdelem.
Az összesített adatok alapján a Magyar Közút közel 1000 munkavállalója 170 különböző útszakaszon – többek között fő-, mellék-, bekötő- és szervizutak mentén, valamint pihenőhelyeken – takarította meg a szeméttel borított területeket. A mérnökségek kiemelt hangsúlyt fektettek az útszakaszok kijelölésénél az őszi szabadidős tevékenységek miatt gyakran látogatott, turisztikailag frekventált területekre, például kerékpárutak, valamint a Balaton, a Velencei-tó és a Tisza-tó környékére. Az autósok által eldobált csomagolási hulladék összegyűjtése mellett néhány illegális lerakót is felszámoltak. Általános tapasztalat, hogy sokan a kevésbé forgalmas utak mellett dobják ki a felesleges hulladékot, így a közutasok gyakran találnak bútorokat, textileket, építési törmeléket, elektronikai berendezéseket, gépjárműalkatrészeket és gumiabroncsokat is, amelyek elszállításáról több térségben gondoskodniuk kellett. Sőt, autóbontásból származó karosszériadarabok, gázálarcok és még éles lőszer is előkerült a szeméthalmok közül.
Az októberi akciónap során országosan 55 tonna szabálytalanul kidobott hulladékot szállítottak el hivatalos hulladéklerakó helyekre és hulladékkezelő központokba. A legtöbb illegális hulladékot Nógrád és Somogy vármegyék országos közút melletti területeiről gyűjtötték össze.
Általánosságban elmondható, hogy a közútkezelő évente egy kisebb vármegyeszékhely éves kommunális hulladékának megfelelő mennyiségű szemetet szállít el a közúti területekről. Ez a feladat évente 1-1,5 milliárd forintba kerül a társaságnak és így az adófizetőknek is, amely összegből például 15-20 kilométernyi mellékutat lehetne teljes körűen felújítani.
A szakemberek ezért arra kérik az úthasználókat, hogy legyenek körültekintőek és felelősségteljesek, és kizárólag az erre kijelölt helyeken, átvételi pontokon váljanak meg a kidobásra szánt hulladéktól a környezet védelme érdekében.
A főbb javítások a mondatszerkezetek átfogalmazására és néhány helyesírási hibára vonatkoztak.