AKTUÁLIS
Domokos Péter: átlagon felüli a kormányablakok működése megyénkben
A veszélyhelyzet alatt nem állt le az államigazgatás, a kormányablakok végig nyitva voltak. Az emberek ekkor előzetes időpontfoglalással intézhették ügyeiket.

Nyíregyházára látogatott dr. Domokos Péter, a Miniszterelnökség Kormányablakokért felelős miniszteri biztosa, aki megbeszéléseket folytatott Román Istvánnal, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottjával a megyénkben működő kormányablak-hálózat tovább fejlesztéséről, tökéletesítéséről. A megbeszélésen jelen volt dr. Polgári András főigazgató is.

A miniszteri biztos országos körútjának célja, a megyék kormányablak-hálózatának áttekintése. Domokos Péter elmondta, hogy álláspontja szerint a megyénkben lévő 25 kormányablak a lakosság számához viszonyítva megfelelő, ideális - magas színvonalon működnek. A megbeszélésen felmerült, hogy a nyírbátori kormányablak egy új helyre költöztetésével jönne létre egy járási integrált központ.

Domokos elmondta, a veszélyhelyzet alatt nem állt le az államigazgatás, a kormányablakok végig nyitva voltak. Az emberek ekkor előzetes időpontfoglalással intézhették ügyeiket. Bár a veszélyhelyzeti intézkedések megszűntek, viszont a felesleges várakozás elkerülése érdekében, és az ügyintézők munkáját megkönnyítendő továbbra is ajánlott az ügyfelek részére az előzetes időpontfoglalás valamennyi kormányablakban.

Természetesen van lehetőség bejelentkezés nélkül, sorszám-hívással is érkezni, azt azonban tudni kell, hogy az időpontra érkező ügyfelek elsőbbséget élveznek. A hivatalokban továbbra is figyelni kell a személyes higiéniára, a kézfertőtlenítésre és az egymás közötti távolságtartásra.

Megyénkre vonatkoztatva Román István elmondta, hogy a kormányablak-hálózat 25 darab integrált ügyfélszolgálattal teljes, ami kiegészül egy mobil kormányablakkal-busz, ami rendszeresen járja a megyét. A meglévő kormányablakokban 161 „front-office” az ügyfelekkel közvetlenül érintkező, kapcsolatba kerülő munkatárs intézi az állampolgárok ügyeit.

Román István kormánybiztos kiemelte, hogy minden, a veszélyhelyzet ideje alatt lejárt, valamint a veszélyhelyzet megszüntetését követő 15 napon belül lejáró hivatalos okmány érvényességi idejét a kormány 180 nappal, tehát 2020. december 15-ig meghosszabbítja. Azonban a kormánybiztos felhívta a figyelmet arra, hogy az állampolgárok ne várjanak az utolsó pillanatig.